Párizs.. a divat, a szerelem és a fények városa

Párizsról mindenkinek van egy kialakított képe, véleménye. Annak is, aki volt már és annak is, aki nem.
Nekem is volt, pedig én réges-régen jártam ott, utoljára kb. 25 éve. És mégis…most, ahogy odaértünk, úgy éreztem, hazajöttem. Mert Párizs olyan… úgy fogad mindenkit, mintha haza mennénk. Egyszerűen imádnivaló.

Kicsit félve indultunk el, mert a franciák "szeretnek" mindenért tüntetni és ez most sem volt másképp, az utóbbi hónapokban elég gyakoriak voltak az ilyen megmozdulások országszerte. Mi eleinte nem aggódtunk emiatt, de miután többen mondták, hogy nem biztonságos, jobb lenne inkább másik időpontra halasztani az utat, elbizonytalanodtunk. Aztán megkérdeztem olyanokat, akik ott élnek, hogy turistaként van-e félnivalónk, ők pedig megnyugtattak, hogy nincs, sőt, észre se fogunk venni semmit az egészből. Így is volt. Lehet turistáskodni bátran, csak figyelni kell a híreket, ahol elmondják hol és mikor lesznek tüntetések, oda pedig nyilván nem kell menni. Azért írom ezt le, mert lehet másban is felmerül, hogy mi van ha…

Mi éjjel értünk oda, a szállásunk 14 km-re volt Párizstól. A hotelben kedvesen fogadtak, minden olyan volt, amilyennek a fotókon láttuk foglaláskor.

Minden reggel kaptunk bőséges reggelit, persze az igazi francia croissant nem maradhatott el. :) Reggeli után autóval mentünk Párizsba, megnézni a nevezetességeket, sétálni a Szajna parton, betérni egy fagyizóba, pékségbe, bagettel fotózkodni az Eiffel torony lábánál…élvezni az ott töltött időt.

Az autót azért emeltem ki, mert azt mondják, ha az ember teheti, akkor tömegközlekedést használjon, mert Párizsban autózni, parkolni…turistaként szinte lehetetlen. De ez nem igaz. Mondjuk annyi igaz, hogy ahogy a franciák vezetnek…hát..a két sávos úton négy autó…folyamatosan dudálnak, mennek, mint az őrültek.. Azért meg lehet szokni. :)

Viszont parkolási lehetőség nagyon sok van. Sok a parkolóház és hely is van bőven. Kényelmes cipővel érdemes készülni, mert miután az autót lerakjuk, bizony sokat kell sétálni, ami nem baj. Nekünk napi 15-18 km volt az átlag. Párizsban nincs megállás, pihenő. :)

A közhiedelemmel ellentétben, miszerint a franciák barátságtalanok, nem segítőkészek…, ez nem igaz, mindenki nagyon szívesen segített bármiben, ha kellett, útbaigazított. Angolul a legtöbb francia beszél, de sokan németül is értenek.

A közbiztonság teljesen jó, esténként az utcák tele vannak rendőrökkel, így nincs mitől félni.

És hát Disneyland..a megunhatatlan, ahol a felnőttek újra gyerekek lehetnek egy (vagy több) napra. Nem tudom leírni azt az érzést, amit akkor éreztünk, amikor odaértünk. Miután elirányítottak minket a Donald kacsa parkolóba, izgatottan mentünk a bejárat felé. Alig vártuk, hogy bent legyünk. És amikor beértünk…hát az maga volt a csoda. Az élő mesevilág, ahol rögtön belebotlottunk Plutóba. :)

Érdemes térképet vinni, mert az ember azt se tudja, merre induljon. Szerencsénk volt, éppen kezdődött egy felvonulás, zenével, tánccal nagyon sok mesefigurával. Miután ezt megnéztük, elmentünk fotózkodni a Star Wars-os Darth Vader-rel…, felültünk hullámvasútra, ami barlangon, vizen át vitt, kilőttek bennünket az űrbe, ebédeltünk, megnéztünk még egy felvonulást, bementünk egy szellem barlangba, megvacsoráztunk és este kifáradva búcsúztunk Disneyland-től.

Hazaindulásunk előtti napon már annyira fáradtak voltunk, hogy menni is alig tudtunk, de azért éjszakába nyúlóan sétálgattunk a csodaszép Champs-Élysées-n, a Szajna partján és a hangulatos kis utcákon.

Párizst mindenkinek látnia kell, legalább egyszer az életben. Én most voltam harmadszor, de nem tudom megunni, hamarosan foglalom a következő párizsi utat. :)

Árakat nem írok, de mielőtt elkezdtem ezt a beszámolót írni, megnéztem, mennyibe kerül pl. a Balatonon egy hasonló kategóriás hotel, ugyan annyi időre, amennyit mi voltunk Párizsban, néhány programmal, étkezéssel. És hát meglepődve láttam, hogy egy párizsi nyaralás olcsóbb. Az Eiffel toronyban kevesebbet fizettünk egy pizzáért, mint a Balatonon egy lángosért fizetnénk. A Disneylandben az éttermek sincsenek elszállva az árakkal, sőt, meglepően barátságosak az árak.

Ezt csak azért írom le, mert sokan azt mondják, hogy ja, Párizsban nyaralni luxus. Nem, nem az.

Ja és még valami… A belépőket mindenképpen jobb online előre megvenni, mert így nem kell -esetleg órákat - sorban állni, mire bejutunk valahova.

Mindenkinek jó nyaralást kívánok!